لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار


چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است. در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید.

  • در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید.
  • این غذا نیز از غذاهای مازندرانی بوده و به دلیل زرشک و آلوی موجود در آن دارای طعم ترش مزه ای می باشد که در عین حال خوردن آن لذت بخش است.
  • در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد.
  • در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود.
  • سپس سس و مواد از هم جدا می شوند و مواد به خوبی له شده و مخلوط می شوند.

برای آماده‌سازی زرشک پلو ابتدا باید مرغ آن را آماده کرد. مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود. بعد از آماده کردن اولیه مرغ باید برنج آن را آماده کرد. برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد. در این بخش، نام انواع خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرن را بر اساس نظرسنجی‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

سماق پلو

دیزی که به نامآبگوشتهم نیز شناخته می شود یکی دیگر از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد. اگر شما می ‌خواهید یکی از افرادی را که تا کنون غذاهای ایرانی نخورده است را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید بدون شک باید به او دیزی بدهید. توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند. گوشت کوبیده لذت خوردن بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد به خاطر گوشت کوبیده دیزی را میل می کنند.

۴۳- خورش کدو مسما

شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود. پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد. نان های محلی به طعم بی نظیر و تجربه خاص آن کمک می‌کند. انکار نکنید 😉 این مساله دلیل بر شکمو بودن افراد نیست.

سوپ نیز به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در برنامه‌ی غذایی خانم‌های خانه دار قرار می‌گیرد. برای ادامه‌ی طرز تهیه سیب زمینی و پنیر اینجا کلیک کنید. غذای جیب تاجر مرغ یک غذای راحت و خوشمزه که از ترکیب موادی چون سینه مرغ، جعفری، تخم مرغ، ذرت و… درست می‌شود. سینه مرغ را به همراه پیاز، فلفل و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. سپس به آن سس مایونز، جعفری، نمک و فلفل به همراه ذرت اضافه کنید.

امروزه رستوران های زیادی تحت عنوان اکبرجوجه در همه ی شهرهای ایران تاسیس شده اند. البته شما می توانید روش خانگی طبخ اکبرجوجه را در مینویسم دنبال کنید. شیشلیک از کباب های پرطرفدار ایرانی بوده و در سطح بین المللی نیز طبخ می شود. شاید برایتان جالب باشد که شیش در زبان ترکی به معنای کباب بوده و به همان دلیل شیشلیک به معنی کباب سیخی است. اگر به دنبال غذای اصیل مازندرانی که دارای نام خاصی است باشید، سرآشپزها همان اسپناساک شمالی را پیشنهاد می کنند.