غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش


گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند. قبل از اینکه از طعم این غذا برای شما صحبت کنیم یک واقعیت را در باره ظاهر این غذا بهتر است بدانید چون در اکثر موارد دلتان نمی آید آنرا نوش جان کنید. اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است! قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند. بوی عجیب و مدهوش کننده زعفران و دارچین از فاصله های خیلی دور هم به مسافران پیغام یک تجربه بی نظیر را می دهد.

  • سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سیر را رنده کنید.
  • با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد.
  • به طور مثال استان گیلان غذا های متنوعی دارد که حتی بعضی از آنها شهرت جهانی دارند.
  • یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است.

رای ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ یا گوشت قلقلیبه مطلب آن مراجعه کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه باقالی پلو با مرغ اینجا کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید.

طرز تهیه آسان و خوشمزه دسر مخصوص بستنی قهوه خانگی با سه روش مختلف!

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در تهیه ماهی شکم پر به سراغ این دسته از ماهی‌ها بروید. ماهی‌های چرب درصد امگا ۳ بالایی دارند و همین مسئله باعث بهبود عملکرد درست بدن و مغز می‌شود. سیستان و بلوچستانی‌ها معمولاً در کنار این غذا از سالاد یا سبزی خوردن نیز استفاده می‌کنند. برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد.

انواع ته چین ار غذاهای خوشمزه ایرانی

در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است.

سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است. از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب. ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند. تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد.

بلغور پلو

درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود. اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد. به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

این غذا را می توان هم با برنج و هم با نان سنگک سبزی سرو کرد. مطمئن باشید با یک بار امتحان کردن شیفته طعم و مزه دلچسب آن خواهید شد. بعد از یک ساعت چربی موجود در گردو از آن خارج می‌شود و خورشت در اصطلاح به روغن می‌افتد، در این زمان باید رب انار، شکر و در صورت تمایل رب را به خورشت اضافه کرد. در بعضی مناطق همزمان با اضافه کردن گردو، بجای آب از آب انار برای پخت گوشت استفاده می‌کنند که باعث ترشی غذا می‌شود. ترش، شیرین یا ملس، فسنجان همیشه جز خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی است.

کشک سرشار از کلسیم است و برای استخوان بندی بسیار مفید است. همچنین با 8 غذای معروف ایران در جهان که کبابی نیستند آشنا شوید. ثمین نصرت یک آشپز ایرانی-آمریکایی است که مدت‌ها در بهترین رستوران‌های جهان کار کرده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود.

خورش قرمه‌سبزی نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با برنج است. این غذای خوشمزه با اینکه مراحل تهیه آن سخت‌تر از خورش‌های دیگر است اما حداقل هفته‌ای یکبار مهمان سفره‌های ماست. برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند. با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد. زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد.