خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف


شیر پلو غذایی است که در ایالت ترک ها و شهرهای ترک نشین غذایی معروف است. این غذا دارای شیر بوده و نام دیگر آن سوتی پلو می باشد. این غذا در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها جای دارد. خورشت قورمه سبزی هم یکی از غذاهایی است که می‌توان آن را در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی، به عنوان غذایی پرطرفدار معرفی کرد.

در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود. پیشنهاد می كنیم باقالی و شوید تازه تهیه كرده و تا حد امكان از باقالی منجمد و شوید خشك استفاده نكنید. گوشتی كه همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است.

ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. لطفاً آش ترش زنجان که به ثبت رسیده را لیست غذاهای خوب ایرانی اضافه فرمایید. در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. اکبر جوجه یک سس مخصوص دارد که بعد از پخت با آن میل می کنند.

برای تهیه غوره مسما ابتدا در ماهیتابه کمی روغن ریخته و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. برای شروع کار همانند پخت اکثر خورشت‌ها باید پیاز داغمون رو آماده کنیم. پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید.

واقعیت این است که بخاطر تاریخ کهن ایران، لیست غذاهای ایرانی شامل تعداد پرشماری از غذاهای خوشمزه و جذاب مثل قیمه‌نثار، میرزاقاسمی، بریانی، فلافل، اناربیج و… یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند.

  • شامی شبیه به کوفته می باشد که البته دارای چند تفاوت کوچک است.
  • فسنجان که به گیلان برمی‌گردد معمولاً در نواحی شمالی ایران بسیار ترش‌تر است، اما در بیشتر نقاط آن با مرغ، بوقلمون، اردک یا گوشت قرمز تلخ و شیرین است.
  • توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید.
  • برای درست کردن زیره پلوی خوشمزه به ۴ قاشق غذاخوری زیره نیاز دارید.
  • این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید.
  • البته امروزه، این غذا را می توان هم با گوشت گوساله و هم با گوشت گوسفندی تهیه کرد.

از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است. طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید.

کباب چنجه

برای تهیه کردن لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را همراه با گوشت، رب پیاز و ادویه جات و گوجه فرنگی ترکیب می‌ کنند و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهند تا دم بکشد. کشور ایران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران زیادی در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما زمانی که وارد رستوران می شوید بدون شک در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند. برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی ( آش صبحانه ) برای افطار

این انواع خورش ایرانی و پلوهای مختلف هرکدام می‌توانند غذای مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد. شما می‌توانید برای تهیه هر یک از مواد اولیه این غذاهای لذیذ و عالی، سراغ اسنپ اکسپرس بروید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را تحویل بگیرید. دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد. به‌صورت کلی گوجه و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مواد تهیه این غذای برنجی خوشمزه هستند. برای درست‌کردن برنج این غذا دو نوع روش پختن وجود دارد. در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند.

در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد. برای ادامه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی اینجا کلیک کنید. سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید.