توفو سرد با سس تنگی و سیر



توفو سرد با سس سویا تانگی

چیزی که من در مورد توفو دوست دارم تطبیق پذیری آن است. فرقی نمی‌کند توفو سرخ شده در تابه باشد، سرخ شده، پخته شده یا در سس بجوشد، توفو را می‌توان در بافت‌های مختلفی تغییر داد و هر طعمی را به خود گرفت. یکی از روش‌های تهیه توفو که فکر نمی‌کنم به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد، سرو توفوی نرم یا ابریشمی به ،وان یک غذای سرد خوش طعم است.

15 سال پیش زم، که در نانجینگ چین درس خواندم، اولین بار غذاهای توفوی سرد را کشف کردم. اغلب، رستوران‌ها مخلوط سس سویا را روی توفوی برش‌شده سرد می‌پاشند. این غذای عالی برای خوردن در روزهای گرم و مرطوب در نانجینگ بود.

این غذای سرد توفو الهام گرفته از تمام وعده‌های غذایی من به ،وان دانشجوی ارشد در چین است. من آنقدر خوردن این سرد را دوست دارم که به راحتی همه چیز را به تنهایی در یک جلسه می خورم!

مواد لازم برای ظرف توفو سرد

توفو نرم، توفو ابریشمی

چه نوع توفویی برای استفاده

غذاهای سرد توفو را بهتر است با انواع توفو که طعمی ابریشمی در دهان دارند سرو کنید. به همین دلیل توصیه می کنم از توفوی نرم یا ابریشمی استفاده کنید، ترجیحاً آنهایی که داخل سینی پ،تیکی در یخچال نگهداری می شوند. من استفاده از سبک‌های سفت‌تر توفو را توصیه نمی‌کنم (در هر جایی از سفت تا فوق‌سفید) زیرا کشک توفو بافت بیش از حدی دارد.

قبل از تهیه این غذا دیگر نیازی به پخت توفو نخواهید داشت. توفو معمولاً قبل از فرآیند بسته بندی کاملاً پخته می شود. به سادگی بلوک توفو را آبکش کنید و در حین تهیه سس آن را کنار بگذارید.

مواد تشکیل دهنده سس

سیر رنده شده در سرکه برنج
سیر رنده شده در سرکه برنج

برای تهیه سس، 2 حبه سیر را با یک عدد رنده کنید میکروپلن زستر (لینک وابسته). سیر را با سرکه برنج مخلوط کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا مقداری از نیش خام سیر گرفته شود. همچنین می تو،د به جای سرکه برنج از سرکه سیب استفاده کنید.

سس کاملا مخلوط شده

در مرحله بعد، 1 قاشق غذاخوری سس سویا، 1 1/2 قاشق غذاخوری سس تریاکی (دستور العمل را اینجا ببینید) و کمی روغن کنجد اضافه کنید. من دوست دارم از سس تریاکی خود در این دستور غذا استفاده کنم زیرا طعم شور، شیرین و اومامی را به یکباره اضافه می کند. اگر ترجیح می دهید برای این دستور سس تریاکی درست نکنید، می تو،د مقدار سس سویا را به 2 قاشق غذاخوری افزایش دهید و 3/4 تا 1 قاشق چای خوری شکر، عسل، شربت افرا یا هر شیرین کننده دلخواه را اضافه کنید.

سس را بچشید و آن را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید. فراموش نکنید، شما سس را روی یک بلوک توفو بدون طعم پخش می کنید، بنابراین اگر در این مرحله سس کمی شور به نظر می رسد نگران نباشید. اگر سس برای ذائقه شما خیلی تند بود، کمی شیرین کننده اضافه کنید.

تاپینگ ها

پیاز سرخ شده
پیاز سرخ شده

توصیه می‌کنم توفوی سرد را با دانه‌های کنجد برشته شده، پیازچه و پیاز سرخ‌شده له شده بپوش،د تا کمی ترد و طعم بیشتری داشته باشد. Gochugaru و furikake نیز افزودنی های عالی هستند!

آیا می تو،د این غذا را از قبل درست کنید؟

اگرچه می تو،د سس را زودتر از موعد درست کنید، اما من توصیه نمی کنم ظرف را تا زم، که آماده سرو کنید جمع کنید.

دستور العمل های بیشتر توفو

توفو سرد در سس تنگی و سیر
توفو سرد با سس سویا تانگی
PRINT EMAIL PIN

خدمات: 2

توفو سرد با سس تنگی و سیر

توفو سرد با سس تند و سیری سرو می شود و روی آن پیازچه، پیاز سرخ شده ترد و دانه های کنجد روی آن قرار می گیرد. این یک غذای 15 دقیقه ای اعتیاد آور است که می توان آن را به ،وان پیش غذا یا پیش غذا سرو کرد!

،اصر

  • 1 (14 تا 16 اونس) بلوک توفوی نرم یا ابریشمی، (نگاه کنید به یادداشت 1)
  • 2 میخک ها سیر
  • 2 قاشق چای خوری سرکه برنج، (نگاه کنید به یادداشت 2)
  • 1 قاشق سوپخوری من بید هستم
  • 1 1/2 قاشق غذاخوری سس تریاکی، (نگاه کنید به یادداشت 3)
  • 1 قاشق چایخوری روغن کنجد
  • 1/4 قاشق چایخوری قند، اختیاری

تاپینگ ها

  • 1 1/2 قاشق چای خوری کنجد برشته شده
  • 2 قاشق غذاخوری پیازچه های نازک ورقه شده
  • 1/4 فنجان (18 گرم) پیاز سرخ شده

دستورالعمل ها

  • آبکش کرده و بلوک توفو را از سینی پ،تیکی جدا کنید. (به یادداشت 4 مراجعه کنید) توفو را روی یک تکه ،د کن قرار دهید و بگذارید بماند تا توفو بتواند مقداری از رطوبت خود را آزاد کند.

  • با استفاده از یک میکروپلن زستر، 2 حبه سیر را رنده کنید. سیر را به یک کاسه کوچک منتقل کنید و آن را با سرکه برنج مخلوط کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس سس سویا، سس تریاکی و روغن کنجد را با هم مخلوط کنید. به سس طعم بدهید. اگر متوجه شدید که سس خیلی تند است، شکر (یا هر شیرین کننده دیگری) را اضافه کنید (من معمولاً انجام می دهم).

  • برای ،د ، پیازهای سرخ شده از هاون و دستانتان استفاده کنید.

  • توفو را با دقت در یک کاسه کم عمق قرار دهید. با یک قاشق حدود 2/3 از مخلوط سس سویا را روی توفو بریزید. من دوست دارم مقداری سس ذخیره کنم تا وقتی تکه‌های توفو را می‌خورم با قاشق روی آن‌ها بریزیم.

  • روی توفو را با دانه های کنجد، پیازهای ،د شده و پیاز سرخ شده له شده پر کنید. باز هم، من معمولاً مقداری از پیازچه و پیاز سرخ شده را در کناره نگه می‌دارم تا روی تکه‌های توفو را در حین خوردن قرار دهم. از یک قاشق بزرگ برای سرو توفو سرد استفاده کنید. با برنج یاس، برنج قهوه ای، برنج باسماتی یا برنج سرخ شده با تخم مرغ لذت ببرید!

یادداشت

  1. توفو نرم / ابریشمی: غذاهای سرد توفو را بهتر است با انواع توفو که بویی ابریشمی در دهان دارند سرو کنید. به همین دلیل توصیه می کنم از توفوی نرم یا ابریشمی استفاده کنید، ترجیحاً آنهایی که داخل سینی پ،تیکی در یخچال نگهداری می شوند.
  2. جایگزین سرکه: اگر سرکه برنج ندارید می تو،د به جای آن از سرکه سیب استفاده کنید.
  3. استفاده از سس Teriyaki: من دوست دارم از سس تریاکی خود در این دستور غذا استفاده کنم زیرا طعم شور، شیرین و اومامی را به یکباره می دهد. اگر ترجیح می دهید برای این دستور سس تریاکی درست نکنید، می تو،د مقدار سس سویا را به 2 قاشق غذاخوری افزایش دهید و 1 قاشق چایخوری شکر، عسل، شربت افرا یا هر شیرین کننده دلخواه به آن اضافه کنید.
  4. برداشتن توفو از سینی: برخی از برندهای توفو توفوی نرم خود را طوری بسته بندی می کنند که محکم به سینی پ،تیکی قالب زده شود، که جدا ، توفو را در یک تکه دشوار می کند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، ظرف را طوری برگرد،د که سینی پ،تیکی رو به بالا باشد. گوشه های سینی را با قیچی ببرید، سپس لبه های بالای سینی را برش دهید و روی آن را بردارید. در نهایت کناره های سینی را به صورت یک تکه بلغز،د.

تغذیه

خدمت: 2وعده های غذایی | کا،ی: 180کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 6.2g | پروتئین: 19.3g | چربی: 8.7g | چربی های اشباع شده: 1.2g | کلسترول: 9میلی گرم | سدیم: 574میلی گرم | فیبر: 1.3g | قند: 3.2g

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟بر،ب بزنید @،olisalin یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!

[ad_2]
منبع: https://healthynibblesandbits.com/cold-tofu-tangy-sauce/