توفو ریحان تایلندی آسان [Pad Krapow]



این سرخ‌کرده توفو ریحان تایلندی یک تابه‌ای (توفو پد کراپو) با طعم‌های شور، شور، تند و کمی شیرین بسته‌بندی شده است، فوق‌العاده همه‌کاره، کم‌هزینه، غنی از پروتئین است و برای لذت بردن به تنهایی یا به تنهایی عالی است. در کنار برنج یا کینوا به ،وان یک وعده غذایی مقوی و سالم! حتی بهتر از آن – فقط در 15 دقیقه آماده است که از آن لذت ببرید!

لیمو ریحان کامل توفو آبکاری شده در یک بشقاب سفید

15 دقیقه سرخ ،ی توفو تایلندی با لیمو و ریحان

صادقانه بگویم که هیچ محدودیتی برای طعم دادن و سرو توفو (معروف به اسفنج طعم دهنده نهایی) وجود ندارد. ما قبلاً چندین دستور العمل توفوی ترشی شده از جمله توفو بوفالو غنی و تند، توفوی لیموی کره ای و لقمه های توفوی شیرین و شور را به اشتراک گذاشته ایم. اکنون زمان این توفوی ریحان تایلندی ساده، معطر، خوش طعم و خوشمزه (معروف به پد کراپو) فرا رسیده است!

این ماریناد آسان تایلندی توفو 10 ماده ساده و ارزان قیمت را با هم ،یب می کند و از برخی از طعم های مورد علاقه ما استفاده می کند. مانند سس سویا، زنجبیل و سیر، تقویت شده با لیموی روشن و تند و ریحان معطر، متعادل شده با فقط کمی شربت افرا برای حداقل مواد و حدا،ر طعم. نتیجه یک ،یب معطر، تند، شور، شور و کمی شیرین است.

حتی بهتر از آن، ریحان را بین ریحان تایلندی، ریحان مقدس تایلندی (گزینه ترجیحی ما) و ریحان معمولی بر اساس در دسترس بودن و بودجه، برای غذایی که یا شیرین و بادیان مانند، تند و فلفلی، یا شیرین و فلفلی است، عوض کنید. در هر صورت، طعم و مزه با چنین مواد ساده ای شما را شگفت زده خواهد کرد.

هنگامی که با سبزیجات به همان اندازه همه کاره ،یب می شود (این بار با پیاز و فلفل دلمه ای همراه شدیم)، این سرخ ،ی توفو تایلندی برای یک وعده غذایی لحظه آ،ی، کم دردسر، پروتئین بالا و مواد مغذی عالی است. از آن به تنهایی، در بسته بندی کاهو یا در کنار غلات/نودل مورد علاقه خود لذت ببرید. بعلاوه، می تو،د باقی مانده غذاها را برای چند روز با این غذای من، برای آماده سازی غذا ذخیره کنید!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

فقط 10 ماده تشکیل دهنده این توفوی تایلندی ساده و خوشمزه (tofu pad krapow) است.

مواد لازم برای توفو ریحان لیمویی روی سطح سفید
  • توفو: از توفوی فوق سفت با پروتئین بالا یا توفوی فوق سفت استفاده کنید.

اگر از اولی استفاده می کنید، شما حتی نیازی به فشار دادن توفو نیست. برای توفوی بسیار سفت، اگر خیلی آبکی به نظر می‌رسد، آن را فشار می‌دهیم، به سادگی با دست فشار می‌دهیم تا آب اضافی آزاد شود یا فقط 15 دقیقه تحت فشار دادن یک جسم سنگین درباره فشار دادن توفو اینجا بیشتر بخو،د.

  • روغن: هر روغن آشپزی با طعم خنثی کار خواهد کرد. ی،ی روغن آووکادو، روغن گیاهی و غیره.
  • لیمو: آب لیموی تازه (یا آب لیموترش) بهترین است، اما بطری آن به اندازه کافی جواب می دهد. اگر هیچ کدام را ندارید، سرکه شراب برنج نیز باید موثر باشد.
  • من بید هستم: ما دوست داریم از سویای تیره برای عمق عمیق اومامی (یا ،یبی از روشن و تیره برای عمق طعم) استفاده کنیم، اما در صورت تمایل از گزینه ای با سدیم کاهش یافته استفاده کنیم. اگر فاقد گلوتن باشد، از آمینوهای تاماری/نارگیل استفاده کنید.
  • شربت افرا: یا شیرین کننده دیگری مانند شهد آ،، شکر نارگیل یا شکر قهوه ای. این مزه های شور و اسیدی را به خوبی متعادل می کند.
  • معطرها: این سس ریحان لیمو به سیر و زنجبیل (ریخته شده) برای عمق طعم زیاد متکی است.
  • ریحان: اگر می تو،د، توصیه می کنیم در صورت امکان از ریحان مقدس تایلندی استفاده کنید. با این حال، ریحان معمولی به جای خود به طرز شگفت انگیزی عمل می کند. ریحان معمولی تایلندی نیز موثر است.
  • سبزیجات: گزینه های سنتی برای توفو پد کراپو به شرح زیر است. با این حال، سبزیجاتی که می تو،د استفاده کنید بسیار متنوع هستند.
    • پیاز قرمز (یا موسیر)
    • فلفل دلمه ای (قرمز یا سبز)

ریحان در مقابل ریحان تایلندی در مقابل ریحان مقدس

در حالی که ریحان معمولی طعم کمی شیرین و فلفلی ملایم دارد، ریحان تایلندی بسیار قوی تر است، با طعم کمی شیرین بادیان/شیرین بیان و کمی تند. در مقایسه، ریحان مقدس تند است (گاهی اوقات به ،وان ریحان داغ شناخته می شود)، فلفلی و تقریباً شبیه میخک است.

معمولاً ما جایگزین ، یکی با دیگری را توصیه نمی کنیم، اما ما اغلب از ریحان معمولی در این دستور پخت توفو تایلندی به جای ریحان مقدس استفاده می کنیم و طعم آن عالی است (می تو،د مواد داغ دیگری را برای جبران ادویه از دست رفته اضافه کنید. ).

افزودنی ها و تغییرات:

  • فلفل قرمز: برای افزودن حرارت، مقداری فلفل قرمز تایلندی یا فلفل تایلندی ریز ،د شده (بدون دانه) اضافه کنید. Sriracha یا سس تند دیگری نیز برای گرمای اضافی در ماریناد توفو تایلندی کار می کند.
  • سس صدف وگان: فقط یک چلپ چلوپ به این ماریناد آسان توفو عمق اومامی اضافه می کند.
  • آجیل: سرخ ،ی توفو تایلندی را با بادام زمینی له شده برشته شده، بدون نمک یا بادام هندی تزیین کنید تا ترد اضافی و چربی های مفید برای قلب داشته باشید. برای نسخه بدون آجیل، توفوی تایلندی را با دانه های کنجد بپاشید.
  • سایر سبزیجات: برای تبدیل آن به یک توفوی ریحان تایلندی دل،ب، سبزیجات اضافی مانند:
    • کلم بروکلی/کلم بروکلی
    • لوبیا سبز
    • هویج
    • قارچ
    • بادمجان

طرز تهیه توفو ریحان تایلندی (Tofu Pad Krapow)

برای تهیه این دستور العمل ساده توفوی ریحان لیمویی، چند مرحله ساده و بدون زحمت کافی است.

برای دریافت لیست کامل مواد و دستورالعمل های دستور غذا، به کارت دستور غذا پیمایش کنید.

  • 1) ابتدا توفو را برش بزنید. آن را به ضخامت‌های مثلثی ¼ تا یک اینچی برش می‌زنیم (ابتدا آنها را به شکل مستطیل برش می‌زنیم، سپس هر یک از آن‌ها را به صورت مورب برای مثلث برش می‌زنیم).
ع، فرآیند برش بلوک توفو
سه برش توفو روی بلوک برش
فرآیند نمایش برش مثلثی توفو روی بلوک برش

متناوبا، شما می تو،د توفو را به مکعب، نوار، مثلث کوچکتر برش دهید، یا هر شکل دیگری به دلخواه شما با ضخامت مشابه. شما همچنین می تو،د از یک چنگال برای پاره ، توفو به یک قوام “زمینی” استفاده کنید.

  • 2) سپس سبزیجات مختلف را با خلال ، فلفل و پیاز و خلال ، سیر و زنجبیل آماده کنید.
  • 3) سس سویا، آب لیمو و شربت افرا را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. آن را کنار بگذارید.
مواد لازم برای توفو ریحان لیمویی روی سطح سفید
فرآیند مخلوط ، مخلوط سس سویا در کاسه کوچک سفید
  • 4) روغن را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. بعد از داغ شدن پیاز و فلفل دلمه ای را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. سپس سیر و زنجبیل را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید.
فرآیند اضافه ، سبزیجات به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، سیر به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، زنجبیل به ماهیتابه
فرآیند پختن سبزیجات و ادویه ها در تابه
  • 5) قاچ های توفو را به تابه اضافه کنید، سبزیجات را به طرفین منتقل کنید و آنها را حدود 1-2 دقیقه در هر طرف بپزید (تا کمی طلایی شوند).
فرآیند اضافه ، توفو مثلثی در تابه
فرآیند افزودن سبزیجات به بالای توفو در تابه
  • 6) سپس سس را داخل سس ریخته، ریحان را اضافه کرده، هم بزنید و 6 دقیقه تفت دهید و توفو را تا نیمه برگرد،د.
فرآیند اضافه ، سس روی توفو و سبزیجات
فرآیند اضافه ، ریحان به ماهیتابه

نکات و نکات دستور پخت

  • برای لطیف تر ، توفو: قبل از اجرای دستور، آن را فریز کرده و ذوب کنید. این فرآیند بافت توفوی جویدنی تر و لطیف تر را ایجاد می کند.
  • زمان پخت متفاوت خواهد بود: بر اساس این که آیا سبزیجات لطیف ترد یا لطیف را ترجیح می دهید.
  • قوام را تنظیم کنید: بر اساس شکل توفو و نحوه برش سبزیجات.
  • برای توفو ترد تر: قبل از سرخ ، آن را در نشاسته ذرت بپاشید و آن را دست نخورده بپزید تا از همه طرف طلایی و ترد شود.
  • مواد سس را تغییر دهید: سس سویا بیشتری برای طعم شور، افرا برای شیرینی، آب لیمو برای تانگ و غیره اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم توفو پد کراپو را بدون شکر درست کنم؟

می توان از یک جایگزین شکر مانند شکر قهوه ای استفاده کرد و مقدار آن را متن، با آن تنظیم کرد. با این حال، توصیه نمی کنیم آن را به طور کامل حذف کنید، زیرا شیرینی به تعادل طعم های مختلف در ظرف کمک می کند.

آیا این توفو ریحان تایلندی فاقد گلوتن است؟

به جای سس سویا معمولی از آمینوهای تاماری/نارگیل استفاده کنید. در غیر این صورت، بله، این دستور العمل توفوی ریحان تایلندی به طور طبیعی بدون گلوتن است.

کدام ریحان بهتر است؟

این بستگی به طعم دلخواه شما دارد. برای یک غذای سنتی تایلندی توفو پاس کراپو، توصیه می کنیم از ریحان مقدس تایلندی استفاده کنید که فلفلی و تند است. در مقایسه، ریحان شیرین معمولی کمی فلفلی است اما تند نیست، و ریحان تایلندی (تنها ریح، که هنوز آزمایش نکرده ایم) طعمی شبیه شیرین بیان دارد.

لیمو ریحان کامل توفو آبکاری شده در یک بشقاب سفید

با توفو ریحان تایلندی چه چیزی سرو کنیم؟

اگر یک وعده غذایی سبک می خواهید، از این توفوی ریحان لیمویی به تنهایی لذت ببرید. با این حال، من از غذای خود در کنار برنج قهوه ای یا کینوا برای یک وعده غذایی کامل لذت می برم. همچنین با رشته فرنگی، مانند رشته برنجی که با سرخ شده ریخته می شود، به خوبی کار می کند.

برای گزینه ای با کربوهیدرات کمتر، برنج گل کلم یا حتی گل کلم له شده مفید است، یا حتی می تو،د آنها را در فنجان های خوشمزه کاهوی تایلندی سرو کنید. غذا را با سبزیجات سرخ شده یا پخته بیشتر افزایش دهید.

دستورالعمل های ذخیره سازی

اجازه دهید توفوی ریحان تایلندی باقیمانده خنک شود و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید یخچال تا 3 روز توصیه نمی‌کنم ظرف را منجمد کنید، زیرا سبزیجات پس از آب شدن، نرم/آبی می‌شوند.

دوباره گرم کنید توفو تایلندی را در مایکروویو یا به آرامی روی اجاق گاز سرخ کنید تا گرم شود.

دستور العمل های آسان تر توفو

همچنین، ممکن است از مرور لیست 16 دستور العمل خوشمزه توفوی ما که باید امتحان کنید لذت ببرید!

ع، ها توسط آلفونسو رویا

لیمو ریحان کامل توفو آبکاری شده در یک بشقاب سفید
لیمو ریحان کامل توفو آبکاری شده در یک بشقاب سفید

توفو ریحان لیمویی

تونی اوکاموتو

این سرخ‌کرده توفو ریحان تایلندی یک تابه‌ای (توفو پد کراپو) با طعم‌های شور، شور، تند و کمی شیرین بسته‌بندی شده است، فوق‌العاده همه‌کاره، کم‌هزینه، غنی از پروتئین است و برای لذت بردن به تنهایی یا به تنهایی عالی است. در کنار برنج یا کینوا به ،وان یک وعده غذایی مقوی و سالم! حتی بهتر از آن – فقط در 15 دقیقه آماده است که از آن لذت ببرید!

زمان آماده سازی 5 دقیقه

زمان پخت 10 دقیقه

زمان کل 15 دقیقه

دوره شام نهار

غذا آمریکایی

خدمات 3 وعده های غذایی

کا،ی 171 کیلو کا،ی

  • توفو را از درازا به طرف آن برگرد،د و آن را برش بزنید. سپس آن برش ها را به 2 مثلث برش دهید. این باید بین 8-16 مثلث تولید کند.

  • در یک کاسه کوچک، سس سویا، آب لیمو و شربت آ، یا افرا را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.

  • در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا، روغن را گرم کنید. پیاز و فلفل دلمه ای را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. سیر و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و 1 دقیقه دیگر تفت دهید.

  • برش‌های توفو را مستقیماً روی ماهیتابه قرار دهید (سبزیج‌ها را با کفگیر از بین ببرید) و هر طرف را به مدت 1 دقیقه بپزید.

  • مخلوط سس سویا را بریزید و ریحان را به آن اضافه کنید، 3 دقیقه تفت دهید، برش های توفو را برگرد،د و 3 دقیقه دیگر بپزید.

  • روی برنج قهوه ای (اختیاری) سرو کنید.

  • برای لطیف تر ، توفو: قبل از اجرای دستور، آن را فریز کرده و ذوب کنید. این فرآیند بافت توفوی جویدنی تر و لطیف تر را ایجاد می کند.
  • زمان پخت متفاوت خواهد بود: بر اساس این که آیا سبزیجات لطیف ترد یا لطیف را ترجیح می دهید.
  • قوام را تنظیم کنید: بر اساس شکل توفو و نحوه برش سبزیجات.

کا،ی: 171کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 13gپروتئین: 14gچربی: 8gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 4gچربی اشباع شده: 2gچربی ترانس: 0.03gسدیم: 1178میلی گرمپتاسیم: 405میلی گرمفیبر: 2gقند: 6gویتامین A: 882IUویتامین سی: 43میلی گرمکلسیم: 72میلی گرماهن: 3میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط برآورد هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیرقابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه ضرر یا خسارت ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/lemon-basil-tofu/