بهترین طرز تهیه کباب بختیاری+مواد لازم دکور پلاس


جالب است بدانید که روز اول آذرماه را به نام روز جهانی قورمه سبزی نام‌گذاری کرده‌اند. گوشت خرد شده را در قابلمه بریزید و آن را کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس آب لپه را خالی کنید و آن را در قابلمه بریزید و همراه با بقیه مواد تفت دهید. پس از چند دقیقه تفت دادن، سه تا چهار پیمانه آب جوش را در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت و لپه برای یک ساعت بپزند. پس از گذشت این مدت، لیمو عمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و در خورش بیندازید.

اگر طعم ملس را دوست دارید، یک قاشق شکر را به‌همراه آرد در خورش بریزید. پیازو از قدیمی‌ترین غذاهای زنجان است که ظاهری شبیه به اشکنه یا آش دارد و در گذشته بیشتر برای شام مصرف می‌شد. ماده اصلی پیازو، تورتا است؛ کفی که هنگام جوشاندن روغن زرد، از روی آن می‌گیرند و در زبان آذری به آن «ساری یاغ» می‌گویند. برخی افراد از مقداری نعنا خشک و زیره سیاه برای خوشمزه‌تر کردن مواد فلافل استفاده می‌کنند. افزودن رب گوجه‌فرنگی به فلافل اهوازی، آن را خوش‌رنگ‌تر می‌کند؛ البته شما می‌توانید آن را حذف کنید یا از یک عدد گوجه‌فرنگی تازه رنده شده در تهیه فلافل استفاده کنید. نخود ها را برای ۱۲ ساعت یا از شب قبل در آب خیس کنید و هر چند ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود.

  • پس از پخت کامل گوشت، نمک و نصف قاشق چای‌خوری زعفران را در تابه بریزید و اجازه دهید تا آب گوشت، کاملا کشیده شود.
  • فلافل اهوازی، یکی از غذاهای جنوبی و عربی مشهوری است که در سراسر کشور، تهیه و سرو می‌شود.
  • مردم بختیاری ایران با استفاده از چربی بره و دم این کباب را می پختند.
  • بعد از برش دادن فیله گوساله و فیله مرغ آن ها را با کمک گوشت کوب بکوبید تا به خوبی نرم شوند.

به ، پیاز، آلو ،شکر، روغن، گوشت، رب گوجه و نمک مواد تشکیل دهنده آن است.پیاز هارا با گوشت و فلفل سرخ می کنیم سپس یک لیوان آب در آن میریزیم و سایر مواد را اضافه می کنیم. گردشگران طبیعت در روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت است همیشه این اش را تهیه میکنند و در کنار غذاهای لذیذ بختیاری نوش جان میکنند. اش دوغ بختیاری همانند کباب بختیاری در این منطقه معروف است و طرفداران زیادی دارد.

ارتش آمریکا مدعی ارتباط حمله پهپادی سواحل عمان با ایران شد

سپس ریواس را پوست بگیرید و آن را به ابعاد مکعبی برش بزنید و به مخلوط سبزی و پیاز داغ بیفزایید تا تفت مختصری بخورد. زمانی که گوشت پخت، این مخلوط را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم جوش بیاید و جا بیفتد. تباهگ یکی از لذیذترین و قدیمی‌ترین غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان است که در خارج از این استان و کشورهای همجوار عربی خلیج فارس نیز به‌عنوان یک سوغاتی باارزش، شناخته می‌شود. تباهگ در واقع، یک روش نگهداری از گوشت است که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند.

و بعد از ورآمدن خمیر آن را به اشکال دل خواه درآورده و در روغن سرخ می‌کنند که این شیرینی را در مناسبت‌های مختلف تهیه می‌کنند. مثلاً زمانی که طفلی دندان در می‌آورد یا بخواهند به جا خالی دختری بعد از ازدواج بروند. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می ­کنند و با آب می ­پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می­ خورند این غذا خوراک روزانه­ ی خانوار ایل است.

سفره‌خانه چوبین

برای طبخ این غذای بسیار لذیذ و خوش‌عطر که در گویش عامیانه به غلط «قیمه نساء» خوانده می‌شود، به یک ادویه مخصوص قیمه نثار احتیاج دارید که می‌توانید نوع مرغوب آن را در قزوین خریداری کرده یا در منزل درست کنید. «قیمه نثار» از دو واژه مجزا تشکیل شده است که «قیمه» به‌معنای خورشتی است که با گوشت خردکرده تهیه می‌کنند و نثار، به‌معنای آنچه در عروسی برای حاضران نثار می‌شود. هویج پلو، یکی از غذاهای محبوب شیرازی‌ها است که برخی افراد، آن را با خورش هویج منطقه آذربایجان اشتباه می‌گیرند. هویج پلوی شیرازی با هویج، شکر، گوشت چرخ‌کرده (مرغ یا کوفته قلقلی)، برنج، زعفران، پیاز، دارچین و نمک درست می‌شود و طعمی شیرین دارد. پلو بریانی در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و یکی از غذاهای مجلسی به شمار می‌آید که در مجالس عروسی یا عزا سرو می‌شود.

به‌جای بلغور گندم از گندم پوست کنده یا ترکیب یک لیوان بلغور گندم و یک لیوان گندم پوست کنده هم می‌توانید استفاده کنید. اگر دوست دارید طعم غذای شما ترش باشد، قوروت را کمی بیشتر بجوشانید. اگر تهیه آرد برای شما مشکل است، از آرد معمولی استفاده کنید.