استاک مرغ قابلمه ای آسان



Easy Instant Pot Chicken Stock نمی تواند ساده تر باشد – همه چیز را در ظرف فوری پرتاب کنید و سپس آن را فشار دهید! در تمام سوپ ها و خورش های خانگی خود استفاده کنید.

شیشه های میسون آب مرغ قابلمه فوری روی پیشخوان

افتخار شما، من اعتراف به ،ید یک قابلمه فوری در جمعه سیاه 2019، فقط اجازه دادم تا 2 سال تمام در انبار دست نخورده بنشیند، زیرا می ترسیدم در حین پخت و پز به نوعی درب آن جدا شود و مانند موشک از پشت بام خانه من شلیک کند و دستم را با خود بگیرد.

من همچنین اعتراف می‌کنم که جعبه‌کشی آن را تنها پس از اینکه فکر کردم اجاق گاز/اجاق گازم ،اب است (هشدار اسپوی،: اینطور نیست)، در نهایت کتابچه راهنما را خواندم و فهمیدم که استفاده از زودپز برقی ساده‌تر نیست، آن را باز کردم. من مقصر هستم و یک حبس مادام العمر را می پذیرم که به راحتی آب مرغ قابلمه ای تهیه کنم تا در تمام سوپ ها و خورش های خانگی خود استفاده کنم.

خوب، فکر می‌کنم من اینجا راحت می‌روم – و شما هم پس از تهیه این دستور العمل ساده و در عین حال رضایت‌بخش که خوشمزه‌ترین آب مرغ را با عمق طعم و رنگ باورن،ی به دست می‌دهد، همین کار را خواهید کرد. آیا من اشاره کردم که این خیلی آسان است؟ و ارزان؟ و بعد از آن احساس خواهید کرد که یک الهه آشپزخانه هستید؟

نمای بالای شیشه های آب مرغ خانگی

از مرغ های کامل استفاده کنید

در صورتی که توجه نکرده اید، قیمت مرغ در حال حاضر نجومی است. یک بسته 1.25 پوندی سینه مرغ در روز گذشته به قیمت 8.50 دلار در خواربارفروشی فروخته می شد در حالی که یک مرغ کامل 4 پوندی 2.99 دلار در هر پوند بود. همانطور که گفته شد، تهیه آب مرغ خانگی از یک مرغ کامل نه تنها آسان است، بلکه بسیار مقرون به صرفه است.

نه تنها از یک مرغ کامل 2 سینه مرغ (که من آن را از وسط برش می دهم تا 4 کتلت درست کنم)، 2 فیله، 2 بال، 2 ران و 2 چوب طبل از یک مرغ کامل دریافت می کنید، بلکه می تو،د بچرخ،د و از استخوان های باقی مانده به اضافه یک عدد مرغ استفاده کنید. چند گیاه و سبزیجات برای تهیه بیش از 3 لیتر آب مرغ در قابلمه فوری.

اگر این شما را به هیچ وجه هیجان‌زده نمی‌کند… خوب است… اما با این حال – انکار مزایای صرفه‌جویی در هزینه‌ای که ،ید یک مرغ کامل و پردازش آن توسط خودتان به دست می‌آید، دشوار است. این بسیار پاداش است!

تفاوت بین آب مرغ و آب مرغ چیست؟

قبل از اینکه ادامه دهیم، اجازه دهید به سرعت تفاوت بین آب مرغ و آب مرغ را به شما توضیح دهم. مرغ موجودی با استخوان های مرغ به علاوه سبزیجات، سبزی ها و ادویه ها تهیه می شود و سپس (در این مورد با فشار پخته شده در دیگ فوری) برای مدت طول، تری پخته می شود.

مرغ ابگوشت با گوشت مرغ، سبزیجات، سبزی ها و ادویه ها درست می شود و برای مدت زمان کوتاه تری می جوشد. اساساً آب مرغ یک نسخه غلیظ تر و با طعم غنی تر از آب مرغ است. از نظر فنی می توان آنها را به جای هم استفاده کرد، اما به آب مرغ خانگی طعم بدهید و قول می دهم هر بار آن را به جای آبگوشت انتخاب کنید!

من هم آن را اضافه می کنم آب قلم، آبگوشت استخوان با افزودن استخوان های مرغ اضافی (پاها یک تن کلاژن دارند!) به اضافه یک پاشیدن سرکه سیب، سپس برای مدت زمان طول، تری پخته می شوند.

مواد لازم

  • لاشه مرغ: این همان بدن مرغ است که تمام پوست و ،مت اعظم گوشت آن جدا شده است. همچنین اگر می تو،د بال ها و استخوان ها را از ران ها و پاها نجات دهید.
  • سبزیجات تازه: هویج، ساقه کرفس، پیاز، تره فرنگی و قارچ را فصل کرده و با طعم و رنگ فوق العاده ای رنگ آمیزی کنید.
  • گیاهان دارویی: من دوست دارم از گیاهان تازه در آب مرغ IP خود از جمله آویشن تازه، پیازچه تازه و ساقه جعفری تازه استفاده کنم. کمی رزماری تازه نیز لذت بخش خواهد بود.
  • چاشنی ها: یک سر کامل سیر، دانه‌های فلفل کامل و نمک را مزه دار کنید.

چگونه به مرغ قابلمه فوری خود طعم و رنگ MAX بدهید

پس از افزودن استخوان‌های مرغ، سبزیجات، سبزی‌ها و ادویه‌ها به ظرف فوری و پر ، آن با آب، دو راه وجود دارد تا مطمئن شوید که مایه‌ی حاصل با طعم MAX و رنگ طلایی فوق‌العاده بیرون می‌آید.

  1. از چرخه دوتایی استفاده کنید. من دوست دارم آب مرغ را با فشار بالا به مدت یک ساعت و سپس با فشار کم برای یک ساعت دیگر بپزم. به نظر من این چرخه پخت با فشار دوگانه واقعاً در طعم و رنگ مایه نهایی تفاوت ایجاد می کند.
  2. از مرغ سوخاری استفاده کنید. معمولاً من از پرنده خام برای تهیه آب مرغ استفاده می‌کنم، اما استفاده از استخوان‌های مرغ سوخاری طعم بیشتری را به آب مرغ در قابلمه فوری شما می‌دهد. به ،وان مثال، این یک راه عالی برای به حدا،ر رساندن مرغ جوجه گردان ،یداری شده در فروشگاه است.

شیشه های آب مرغ قابلمه فوری روی میز

طرز تهیه آب مرغ در قابلمه فوری

مرحله 1: مرغ را به قابلمه فوری اضافه کنید. با اضافه ، لاشه یک مرغ 3-4 پوندی به کف a شروع کنید قابلمه فوری 6 لیتری – دوباره می توان آن را خام یا برشته کرد.

چیزی که در اینجا می بینید، بدن مرغ پس از برداشتن سینه ها / فیله، ران ها و پاها است. استخوان‌های ران‌ها را جدا می‌کنم، سپس آن‌ها را داخل قابلمه اضافه می‌کنم، به علاوه هر دو بال مرغ را با پوست باقی مانده برای طعم دادن.

استخوان مرغ در یک قابلمه فوری

مرحله 2: سبزیجات را اضافه کنید. به موادی که برای تهیه سوپ مرغ استفاده می کنید فکر کنید – این همان چیزی است که برای طعم دادن به آب مرغ استفاده می کنید. ما هویج، کرفس، یک پیاز زرد و یک سر کامل سیر داریم – نیازی به پوست کندن دو مورد آ، نیست. اگر آنها را در دست داشته باشم، یک مشت قارچ و/یا یک تره فرنگی نیز اضافه می کنم. این یک دستور العمل عالی برای اضافه ، ضایعات سبزیجات است.

سبزیجات تازه برای آب مرغ خانگی

مرحله 3: گیاهان و ادویه ها را اضافه کنید. سپس گیاهان تازه از جمله ساقه جعفری، آویشن و/یا پیازچه را اضافه کنید. اگر رزماری تازه دارید، می تو،د یک شاخه کوچک رزماری تازه هم اضافه کنید. دانه های فلفل سیاه کامل و نمک در رتبه های بعدی قرار دارند. من فقط از 1 قاشق چایخوری نمک برای کل این دستور غذا استفاده می کنم، اگرچه اگر مراقب سدیم خود هستید، می تو،د آن را به طور کامل کنار بگذارید.

مواد لازم برای آب مرغ در یک قابلمه فوری

مرحله 4: گلدان فوری را با آب پر کنید. ظرف Instant Pot را درست زیر خط حدا،ر پر از آب پر کنید. اگر همه سبزیجات با مایع پوشانده نشده باشند، اشکالی ندارد.

یک قابلمه فوری پر از آب و سبزیجات

مرحله 5: پخت تحت فشار درب را در بالا محکم کنید، شیر را روی حالت آب بندی قرار دهید، سپس دیگ فوری را طوری برنامه ریزی کنید که به مدت 1 ساعت با فشار بالا بپزد. IP 20-30 دقیقه طول می کشد تا تحت فشار قرار گیرد و در واقع پخت و پز را شروع کند.

بعد از 1 ساعت، زودپز را طوری برنامه ریزی کنید که با فشار کم به مدت 1 ساعت بپزد و مطمئن شوید که دکمه گرم نگه داشتن آن خاموش است.

قابلمه فوری را به مدت 1 ساعت روی فشار قرار دهید تا بپزد

مرحله 6: آزادسازی طبیعی به مدت 30 دقیقه. در این مرحله یک گازیلیون پوند (مطمئنم که یک اصطلاح فنی است) فشار در دیگ فوری ایجاد می شود، بنابراین بگذارید 30 دقیقه بماند تا به طور طبیعی مقداری از آن فشار آزاد شود. پس از 30 دقیقه، دست خود را با یک حوله ضخیم بپوش،د و با احتیاط شیر آب بندی را به حالت “تهویه” برگرد،د تا فشار باقیمانده آزاد شود.

پس از آزاد شدن تمام فشار، درب را بردارید و – voila! – مرغ خانگی! من به شما می گویم، این یکی از با ارزش ترین احساسات در جهان است.

مواد لازم برای آب مرغ در یک قابلمه فوری

مرحله 7: آب مرغ را صاف کنید. اجازه دهید آب مرغ کمی خنک شود سپس از صافی رد کنید صافی توری ریز یا چینی ها در یک کاسه بزرگ با لب. سپس می تو،د مایه صاف شده را به ظرف های نگهداری منتقل کرده و در یخچال قرار دهید. پس از سرد شدن کامل، چربی سفت شده را از روی آن جدا کنید. من معمولا مقداری نگه می دارم زیرا به مایه طعم می دهد.

نحوه نگهداری آب مرغ

آب مرغ را در شیشه ها یا ظروف در بسته در یخچال تا 5 روز نگهداری کنید. یا، آب مرغ سرد شده را به ظروف فریزر (نه شیشه های شیشه ای درب دار – از من بپرسید) و فریز کنید. برای داشتن بهترین طعم، ظرف 6 ماه استفاده کنید، اما می تو،د تا 12 ماه منجمد کنید.

شیشه های آب مرغ قابلمه ای فوری روی پیشخوان

5 روش برای استفاده از ته چین فوری مرغ

در تمام سوپ‌ها و خورش‌های خانگی‌تان از آب مرغ قابلمه‌ای خانگی استفاده کنید و به من اعتماد کنید – متوجه تفاوت خواهید شد و طعم آن را خواهید چشید. در اینجا روش های مورد علاقه من برای استفاده از آن وجود دارد:

جایزه ایمیل رایگان

شام آسان ساخته شده است

دستور العمل های ساده و در عین حال خوش طعم که استرس را از زمان شام دور می کند

3 شیشه آب مرغ قابلمه فوری در کنار قابلمه فوری

استاک مرغ قابلمه ای آسان

شرح

Easy Instant Pot Chicken Stock نمی تواند ساده تر باشد – همه چیز را در ظرف فوری پرتاب کنید و سپس آن را فشار دهید! در تمام سوپ ها و خورش های خانگی خود استفاده کنید.

،اصر

  • 1 لاشه مرغ از یک مرغ 3-4 پوندی، خام یا بریان شده (به یادداشت ها مراجعه کنید)
  • 2 هویج متوسط، ،د شده به قطعات بزرگ یا 1 فنجان هویج بچه
  • 2 ساقه کرفس، ،د شده به قطعات بزرگ یا 3-4 ساقه کرفس کوچکتر + برگ های نرم از قلب
  • 1 پیاز زرد، پوست کنده نشده، از طریق ریشه از وسط نصف شده است
  • سیر 1 سر، پوست کنده نشده، از طول نصف شده
  • 1 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • سبزی تازه (هر یا همه): 2 شاخه آویشن، 6 پیازچه، ساقه جعفری کوچک مشتی
  • سبزیجات اضافی اختیاری:
    • 1 تره متوسط، فقط ،مت های سفید و سبز روشن، به قطعات بزرگ بریده شده است
    • 4 اونس قارچ، شسته و ربع شده یا مشتی ساقه قارچ

جهت ها

  1. لاشه مرغ + هر استخوان اضافی (به یادداشت ها را ببینید) در گلدان داخلی 6 لیتری قرار دهید. قابلمه فوری سپس بقیه مواد را اضافه کنید و با آب تا زیر خط حدا،ر پر کنید. درب را در بالا محکم کنید سپس شیر را به حالت “آب بندی” تغییر دهید.
  2. قابلمه فوری را روی فشار بالا تنظیم کنید سپس به مدت 1 ساعت بپزید. در صورت روشن بودن دکمه “گرم نگه داشتن” را فشار دهید تا خاموش شود. ظرف فوری 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا فشار بیاید و شروع به پخت کند.
  3. وقتی تایمر تمام شد، یک ساعت دیگر با فشار کم بپزید (ابتدا فشار را به صورت دستی آزاد نکنید). مجدداً، مطمئن شوید که دکمه “گرم نگه داشتن” روشن نیست، که نشان دهنده خاموش بودن آن است.
  4. پس از اتمام دور دوم پخت با فشار، اجازه دهید دیگ فوری به طور طبیعی آزاد شود – ی،ی شیر را به مدت 30 دقیقه روی “تهویه” قرار ندهید. با احتیاط، در حالی که دست خود را با یک حوله ظرف ضخیم پوشانده اید، دریچه را روی حالت “تهویه” قرار دهید تا فشار باقیمانده آزاد شود.
  5. درب آن را بردارید سپس اجازه دهید آبگوشت و ظرف فوری داخل آن کمی خنک شود قبل از اینکه آب مرغ را از طریق الک چینی یا توری ریز درون یک کاسه بزرگ بریزید، ترجیحاً با لبه برای انتقال آسان تر به شیشه ها یا ظروف.
  6. وقتی آب مرغ کمی خنک شد، در ظرف های نگهداری بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. در صورت تمایل چربی سفت شده را از روی آن جدا کنید. در عرض 5 روز از استوک استفاده کنید یا به ظروف فریزر منتقل کنید و تا 12 ماه فریز کنید (برای بهترین طعم در مدت 6 ماه استفاده کنید).

یادداشت

  • می تو،د از لاشه مرغ خام یا سوخاری برای تهیه ته چین مرغ قابلمه فوری استفاده کنید. به ،وان مثال، پس از اینکه بال، ران، سینه و چوب طبل را از یک مرغ کامل و خام جدا کردم، از لاشه مرغ باقی مانده برای تهیه آب مرغ استفاده می کنم. یا اگر یک مرغ کامل را کباب کرده باشم، از لاشه مرغ پس از سرو به اضافه استخوان پا و بال و آب و پوست اضافی بعد از جدا شدن گوشت استفاده می کنم.
  • من قبلاً از لاشه مرغ دودی استفاده کرده ام و طعم و مزه نهایی را دوست ندارم.

این دستور غذا توسط Iowa Girl Eats تهیه شده است،

کلاژ ع، از آب مرغ قابلمه فوری

ع، های اشلی مک لافلین


منبع: https://iowagirleats.com/easy-instant-،-chicken-stock/